FAQ – Usein kysytyt kysymykset

Tähän alle olemme koonneet usein kysyttyjä kysymyksiä. Jos et kuitenkaan löydä täältä vastausta, meihin voi olla yhteydessä sähköpostitse, puhelimitse tai tekstiviestillä.

Onko tuotteilla vaihto- tai palautusoikeutta?

Ei ole. Tuotteet myydään siinä kunnossa ja sellaisenaan mitä ne ovat myyntihetkellä. Asiakas toteaa kunnon itse ennen ostopäätöstä. Elektroniikkalaitteiden toimivuuden voit testata testipisteellä.

Miten hinnoittelen tuotteet?

Tuotteet kannattaa hinnoitella niin, että mitä itse tuotteesta maksaisit. Jos sinulla on keräilylasia tai muuta arvokasta, hinta kannattaa asettaa hieman netin hintoja edullisemmaksi. Kaikki viat sekä tahrat alentavat arvoa. Huomioi siis tavaran kunto.

Miten sijoitan hintalaput?

Hintalaput tulee laittaa selkeästi näkyvälle paikalle mahdollisimman suoraan niin, että viivakoodi on helppo lukea. Laseihin ym. kannattaa lappu sijoittaa pystysuuntaan vaakasuunnan sijaan. Älä koskaan taita hintalappua tai sotke sitä käsin, sillä silloin siitä tulee myyntikelvoton ja emme voi taata kuka hintaa on muokannut.

Onko teillä myynnissä tuote x?

Meillä on noin pari sataa myyntipöytää, jossa jokaisessa on oma myyjänsä. Emme tee tarkistuksia mitä ihmiset tuovat myyntiin, joten emme osaa sanoa löytyykö liikkeestämme etsimääsi tuotetta. Pöytien pitäjät vaihtuvat lähes päivittäin. Tervetuloa tutkimaan valikoimaa!

Onko teillä asiakas-WC käytössä?

Asiakas-WC löytyy 1. kerroksessa Puuilon vierestä. Tilat ovat kaikkien asiakkaiden yhteisessä käytössä.

Haluaisin vuokrata pöydän kaverini kanssa. Miten toimin?

Meillä on mahdollista ottaa kaverivaraus, joka tarkoittaa, että pöydässä on ns. päämyyjä sekä sivumyyjä. Varaus on päämyyjän nimissä ja siihen lisäämme toisen myyjän. Molemmilla on omat hintalaput, joten myynnit rekisteröityvät molempien omille tileille. Kakkosmyyjää ei voi lisätä verkon kautta vaan se vaatii joko soiton tai paikalla käynnin.

Voinko jatkaa varaustani?

Varauksen jatkaminen on mahdollista, mikäli pöytään ei ole tullut uutta varausta. Voit myös jatkaa myyntiä toisessa pöydässä, eikä lappuja tarvitse vaihtaa. Tällöin on merkattava uusi pöytänumero vanhan tilalle, etteivät tavarat eksy vanhaan pöytääsi.

Voinko käyttää samoja hintalappuja, jos varaan saman pöydän myöhemmin?

Kyllä voit. Voit myös käyttää samoja hintalappuja, vaikka uusi pöytänumero olisi eri. Tässä tapauksessa suosittelemme, että merkitset uuden pöytänumeron vanhan tilalle.

Miten valvotaan, ettei tavaroita katoaisi?

Meille tulee täysin uusi, supertarkka 20 kameran valvontajärjestelmä. Uudet hälytinportit ja uusinta teknologiaa olevat hälytinnapit, joita ei todennäköisesti ole vielä muilla kirpputoreilla käytössä (04/2024). Kadonnut tavara löytyy useimmiten jostain toisesta pöydästä tai viimeistään meidän löytiksestä.

Onko vitriinipaikkoja yksittäisille tuotteille vai tuleeko vuokrata koko hylly?

Koko hylly on vuokrattava. Hyllyn hinta on 7 €/6pv ja koko 35×32 cm. Vitriinin varausta ei ole KirppariKallessa, vaan varaukset tulee tehdä paikan päällä tai sähköpostilla lielahti@bellakirppis.fi 

Miten hintalaput kiinnitetään vaatteisiin?

Hintalaput ovat tarroja. Voit laittaa hintalapun suoraan vaatteeseen, mutta silloin suosittelemme tehostamaan hintalapun kiinnitystä nuppineulan tai hakaneulan avulla. Meiltä saa ostettua myös snap-on-muovikiinnikkeitä ja pahvilappuja, joiden avulla kiinnität hinta- ja tuotelaput esineisiin ammattimaisesti ja nopeasti tuotteita vahingoittamatta.

Muovikiinnike on tekniikaltaan sellainen, että kun sen kerran sulkee, ei avaaminen onnistu kuin leikkaamalla kiinnike poikki. Lisäksi meiltä saa ostettua hälyttimiä, mitkä kannattaa mahdollisuuksien mukaan kiinnittää hintalappuun, jotta hintalappu varmasti pysyy tuotteessa kiinni.

Mitä kaikkea teillä EI saa myydä? 

Myyntiin ei saa tuoda: elintarvikkeita, lääkkeitä, aseita, myrkkyjä, herkästi syttyviä aineita, turvaistuimia, täytettyjä eläimiä, laitteita joista aiheutuu käyttäjälle vaaraa tai haittaa, eikä mitään ilman tekijänoikeuksia valmistettuja tuotteita (ns. piraattituotteet).

Kirpputorilla on oikeus poistaa myynnistä sopimattomaksi tai laittomaksi katsomansa tuotteet. Vastuu vastoin näitä ehtoja myyntiin tuotujen tuotteiden aiheuttamista vahingoista on aina myyntipaikan vuokralaisella.

Saako pöydän yläpuolelle kiinnittää lapun, joka kertoo pöydän tuotevalikoimasta? (Esim. vaatteiden koot)

Kyllä saa. Suosittelemme kertomaan lapulla pöydän sisällöstä, sillä se tehostaa myyntiä ja lisää asiakkaiden mielenkiintoa tutustua pöydän valikoimaan.

Päivitetäänkö teillä kuvia aloittavista myyntipöydistä tai tuleeko someen vastaavia julkaisuja?

Ehdottomasti! Päivitämme somea mahdollisimman usein. Muista merkitä Bella Kirppis julkaisuihisi, kun teet somepostauksia kirppispöydästäsi, niin pystymme jakamaan julkaisusi omissa kanavissamme.

Tervetuloa muuttamaan tarpeettomat tavarat euroiksi tai tekemään hyviä löytöjä myyntipöydistä!